خواص و فواید پرتغال


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 4 بهمن 1393
بازدید : 2526
نویسنده : وحید

توصیه پزشکان به مردن اين است كه مردم آمريكا در تمام مدت سال پرتقال مصرف مي كنند . البته در این فصل از سال که به وفور یافت می شود بیشترین مقدار مصرف آن یعنی حداقل 80 گرم در روز به هر فرد توصیه میگردد.
این میوه زمستانی دارای خواص بی‌شماری است، پیشنهاد می‌کنیم روزی یک عدد پرتقال میل کنید تا سالم و جوان مانده و بدنی قوی داشته باشید.
پرتقال شیرین یا ترش هر دو دارای کلسیم، فیبر، ویتامین C است واز مزایای متعددی برخوردار است.
هر 100 گرم پرتقال دارای 69 کیلوکالری، مملو از فیبر و 40 میلی‌گرم کلسیم است که سه چهار برابر بیشتر از سایر میوه هاست.
اسیدهای آلی این میوه کمک به جذب آسان‌تر کلسیم می‌کند، 100 گرم پرتقال به طور متوسط دارای 55 میلی‌گرم ویتامین C است.
به بزرگسالان توصیه می‌شود روزی 80 گرم پرتقال میل کنند.
مطالعات علمی بیشماری نشان داده‌اند که مصرف منظم پرتقال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، برخی سرطان‌ها مانند سرطان دهان، مری، معده و حلق و سایر بیماری‌های تنفسی و مزمن را کاهش می‌دهد و در تحقیقات ثابت شده است پوست پرتقال از خواص آنتی اکسیدان و آنزیم‌های مهم برخوردار است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد. این میوه زمستانی به دلیل داشتن ویتامین C روند پیری را کند می‌کند.
پرتقال خام، آب پرتقال، مارمالاد پرتقال
با پرتقال شیرین یا ترش می‌توانید مربا، ژله، شربت یا حتی سس پرتقال درست کنید که تمام آنها بسیار لذید هستند حتی سس پرتقال طعم دهنده خوبی برای خوراک‌هاست و در خورش‌ها نیز می‌توانید استفاده کند، خلال پوست پرتقال را می‌توان در خوراک‌ها استفاده کرد.
توجه داشته باشید پرتقال خوب نباید لک‌های قهوه‌ای داشته باشد.
پرتقال خونی برای درمان چاقی، سندروم روده بزرگ و بیماری‌های قلبی مفید است حتی مطالعات نشان داده اند آب پرتقال خونی برای کاهش وزن مفید است.
پوست پرتقال حاوی غدد روغنی فراوانی است و برای موارد پزشکی استفاده می‌شود؛ دمنوش پوست پرتقال خواص ضد میکروبی، ضد باکتری، ضد التهابی و ضد ویروسی دارد و برای تسکین استرس، سرماخوردگی، سرفه، تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب، تقویت سیستم هاضمه مفید است، پرتقال نفخ و حالت تهوع و خلط را از بین می‌برد، تنش‌های عصبی را تسکین می‌دهد و بی خوابی را درمان می‌کند.
باید گفت لایه‌های سفید رنگ زیر پوست پرتقال و لایه‌های نازک داخل پرتقال به دلیل داشتن پکتین خواص درمانی دارند و کلسترول خون را کاهش می‌دهند.
تحقیقات نشان داده‌اند پرتقال کلسترول خون را پایین می‌آورد، برای سلامت شریان‌ها مفید است.
پرتقال به دلیل داشتن کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین A، ویتامین C برای رشد و نمو استخوان و استحکام دندان‌ها مفید است و مصرف پرتقال به زنان باردار و شیرده توصیه شده است.
پرتقال دارای مواد معدنی و پتاسیم است که منجر به افزایش حجم ادرار در طول شبانه روز می‌شود و از این طریق سموم بدن را دفع می‌کند.
افرادی که کورتون مصرف می‌کنند باید حداقل روزی یک عدد پرتقال میل کنند.




:: موضوعات مرتبط: خواص میوه ها , ,
:: برچسب‌ها: خواص میوه ها , فواید میوه ها , خواص پرتغال , فواید پرتغال , خواص دارویی پرتغال ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دنیای عکس ،دانلود رمان و آدرس zoodbia.Loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com